Gå til innhold
  • Send

  • Kategori

  • Sorter etter

  • Antall per side

Fant 2241 publikasjoner. Viser side 97 av 225:

Publikasjon  
År  
Kategori

Air quality web portal in Dakar. Operational and editoral procedures. NILU OR

Diokhane, A.M.; Vo, D.T.; Guerreiro, C.

The current report presents the operational and editorial procedures for the Air Quality Web portal in Dakar, operated by the Centre de Gestion de la Qualité de l¿Air de Dakar (CGQA). The procedure to set up the Air Quality Index (AQI) in AirQUIS is described and illustrated in Annexe A. In Annexe B a short description of how AirQUIS calculates the AQI for the different measurement station types is given, as well as the procedure CGQA has to follow to determine the AQI for the whole Dakar city to be presented daily on the Air Quality Web portal. The operational and editorial procedures for the Air Quality Web portal in Dakar have been described by Aminata Diokhane, under supervision of NILU and validated by NILU.

2010

Air quality monitoring in Dakar. Monthly report no 01/2010. NILU OR

Sivertsen, B.; Ndiaye, A.; Diop, M.

2010

Atmospheric supply of nitrogen, lead, cadmium, mercury and dioxines/furanes to the Baltic Sea in 2008. EMEP/MSC-W Technical report 2/2010

Bartnicki, J.; Gusev, A.; Aas, W.; Valiyaveetil, S.

2010

Methodological improvements on interpolating European air quality maps. ETC/ACC Technical Paper, 2009/16

Horálek, J.; de Smet, P.; de Leeuw, F.; Conková, M.; Denby, B.; Kurfürst, P.

2010

Urban air pollution 2000-2015. Results from monitoring and modeling in Oslo and Trondheim. NILU OR

Tønnesen, D.

Ecotraffic har på oppdrag fra Statoil undersøkt forventede endringer i utslipp fra vegtrafikk ved overgang til biodrivstoff. Denne rapporten oppsummerer trender fra måle- og modellresultater for luftkvalitet i Trondheim og Oslo fra 2000 til 2015, den siste tredjedelen av perioden bare med modellresultater. Noen mulige effekter ved introduksjon av biodrivstoff er undersøkt. For konsentrasjon av partikler vil introduksjon av biodrivstoff bidra til en reduksjon av nivået. For NOX og NO2 vil imidlertid biodrivstoff kunne ha en ugunstig effekt og føre til økt konsentrasjonsnivå.

2010

2010

Publikasjon
År
Kategori